Frapper toujours.

20 mei 2019 - Langres, Frankrijk

18 mei , 4de dag , Commercie<>Grand. : 73 km

Hele dag trappen tegen de wind door het akkerland. Nergens iets te krijgen en ingeteerd op onze “ ijzeren voorraad” die we altijd bij ons hebben, m.n. ook op de uierzalf. Wederom die uitgestorven dorpjes, de meeste luiken dicht, steeds weer triest aandoend. In gehucht Grant gelukkig een B&B , we durfden niet verder omdat er volgens onze info binnen de 40 km geen slaapplaats te vinden zou zijn. B&B bleek gerund te worden door een 80jarige, nagenoeg dove,  “old lady” die niets te gek was. Na onze eerste verwonderingen over haar gedrag en gepraat, hebben we ons volledig in haar regie laten meenemen. Een ware operette, inrichting uit de jaren 50, maar o zo gastvrij. De half lege fles Martini werd leeggeschonken en het maal dat ze ons voorzette, hield niet op. Toen er nog vier Fransen aanschoven kwam weer een half lege fles “likeur” op tafel die door hen ook soldaat werd gemaakt. De wijnfles was inmiddels ook leeg, geen probleem, naar de kelder of ... en daar stond weer een nieuwe. Het nagerecht liet Els staan, evenals het ook daarna komende ijs. En maar praten en schudden met haar ranke lijfje als een soort trekpop.

19 mei , 5de dag , Grand <>Langres  : 103 km

Na een overdadig ontbijt, een dag de niet zo zwaar zou zijn, maar die wij zelf zwaar hebben gemaakt. Je moet toch wat!!! Gepland om ca. 17.00 u. In Langres te zijn, maar daar kwamen we rond half acht aan. ‘s-Morgens gelukkig in het enige winkeltje dat we die dag tegen kwamen onze eet-en drinkvoorraad weer op peil gebracht en vrolijk weggefietst. Prachtig golvend landschap dat later op de dag onze sloophamer zou worden met dezelfde dorpjes. Bij het water vragen kregen we een zak kersen aangeboden met de boodschap dat het klimmen werd.

Nou, toen er een hellinkje aankwam van minimaal 18 %, begon de pret, immers er volgde nog een identiek langer hellinkje. Zelfs lopend kwam je er met je bepakking nauwelijks tegen op. Maar ja, je moet verder en we hebben geen tijdslimiet. Bleken  we na deze kwelling “overwonnen” te hebben, verkeerd gereden te zijn, de mielijke route genomen te heben om uiteindelijk weer op ons vertrekpunt uit te komen.Vervolgens telkens dalen en klimmen met nog twee lange vervelende pentes. We zaten er volledig doorheen,Els had voor ‘t eerst tijdens al onze tochten, geen gevoel meer in haar benen, zelfs wandelen was  nog te veel. Maar je moet door. Om 19.00 u. Plaatsbordje Langres voorbij, maar toen bleek dat we nog  2 km redelijk steil moesten klimmen om ‘t centrum te bereiken. Toch bleef Els op de een of andere manier volgen.Daar hotel ingedoken, onmiddellijk gegeten en zonder verdere plichtplegingen in bed geploft met rustdag. Verder viel alles mee!!

Wel een rustdag gepland om vandaag onze trouwdag in Langres fris, fit en opgewekt te vieren

1. Aletta:
    Hallo lieve Joep en Els,

Allereerst: vanharte gefeliciteerd met deze dag 🎉 🍷 🍷
    Dat jullie huwelijk stand houdt na al die ontberingen zegt toch wel wat!!!
    Eigenlijk schrok ik van het begin van je verhaal. Ik dacht dat het wel heel somber en schrijnend zou worden, maar ok naast die 🎢🏔 toch ook weer veel aandacht en voeding volop!
    Het is volgens mij een avontuur vol afwisseling. Toch hoop ik dat de prestaties die jullie moeten leveren jullie iets makkelijker af zullen gaan, naar mate de reis vordert.
    Dus naast vaseline, uierzalf lekker drinken( vooral water) gezellige ontmoetingen met goed en lekker eten en drinken (🍷) en oog voor omgeving en elkaar. Fijn om "een beetje" mee te "reizen".
    Veel liefs, Aletta
  2. Marcel:
    20 mei 2019
    Heftig dat Franse landschap. Gelukkig hebben jullie een goede conditie!
    Marcel
  3. Harm:
    20 mei 2019
    Vanharte Gefeliciteerd! Neem het er nu maar van in Langres. Heel goede reden voor een rustdag!🍷💐🌹
    H&A
  4. Andre:
    20 mei 2019
    Gevierd met Champagne naar ik mag aannemen😘
    Waar blijven de foto’s ?
  5. Pvw:
    20 mei 2019
    Van harte Els en Joep!!! Cobi is nu al jaloers op jullie, niet alleen op jullie feestdag maar vooral op jullie contacten met de mensen op jullie reis. Ga zo door en, Joep, volgens mij had jij je zweepje best thuis kunnen laten,
    Groetjes van Cobi en Piet.
  6. Rob en Ciel:
    20 mei 2019
    Ja, ook van ons een hele fijne dag toegewenst en goed uitrusten.
    Eenmaal inde Champagne doet een glas van dat spul wonderen! Petje af voor Els na al die ontberingen.
    We durven te verklappen dat het ri Dijon beter zal gaan... veel meer afwisseling, mooie natuur en de wijngaarden naderen..
    Dus genieten ! Jullie terrastijden iets vervroegen en dan een mooie foto😄Veel fietsplezier en graag tot het volgende verhaal
  7. Wilhelmus:
    20 mei 2019
    Van harte gefeliciteerd!!! Heerlijk om te lezen en begint steeds meer te leven. Lijkt ook wel beetje of je toch ook geniet van al dat afzien. Ben benieuwd hoe jullie rustdag er dan uitziet en die 18% was dat de wijn? Hele fijne tocht! Bon voyages!
  8. Anneke:
    20 mei 2019
    hoi Joep en Els, proficiat met jullie trouwdag. wat een mooi reisverslag en wat een prachtige bos bloemen. had je wel een vaas? of........Geniet nog van jullie fietsen en tot het volgende verslag
  9. Jitse en Mar:
    Ha kanjers,
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. En wat het fietsen betreft: als wij dit zo lezen dan had Tom Dumoulin allang opgegeven. 18% pffffff......en dan nog voor niets. Hoe was jullie humeur op dat moment?
    Een wijsheid van een goeroe luidt: “de weg is het doel”.
  10. Annemarie en Pieter:
    20 mei 2019
    Joepels,wat een heerlijk verhaal,heuvel op en af,terug,lopen,fietsen trekken,wijn,martini,likeur,gefeliciteerd met jullie trouwdag,champagne ontbrak nog.SANTE a vous mariage et in beaux voyage.
  11. Cis Smits:
    21 mei 2019
    Als ik het goed heb begrepen is het vandaag weer trappen geblazen! Veel plezier en blijf in ieder geval opgewekt!! Het wordt allemaal steeds mooier, dus op naar Dyon, Beaune, Tournus en zo kan ik nog wel even doorgaan!
    Veel plezier en ik ben weer nieuwsgierig naar he volgende bericht!
    Va bene!! Cis
  12. Broer Ger:
    Joep en Els.
    Ik zou zeggen neem er de tijd voor en kijk, waar je kunt, even rond.
    Goed dat je nu 'n rustdag hebt genomen, dat is wel lekker na zo'n paar zware dagen.
    Verder succes !
  13. Elly Boemaars-van Gorp:
    21 mei 2019
    Nog proficiat Els en Joep.
    Ga zo door!!!!!